Arama Kutusu

En Kötü Şampuanlar : Nefret Ettiğim 5 Şampuan

en-kotu-sac-sampuanlar
En Kötü Şampuanlar

Nefret Ettiğim 5 Şampuan

Kullandığım şampuanlar arasında, saçlarımı hayata küstüren, yıldızını söndüren şampuanları bir listede toplayarak "En Kötü Şampuanlar" sıralamamı yaptım.

İşte ilk 5 'i :

kerastase-sampuan-kullananlar
1) Kerastase Nutritive Bain Satin : Oldukça sevilen, hatta bir çok kişinin vazgeçilmezi olan Kerastase ile ne yazık ki, yıldızımız bir türlü barışamadı. Hem denemek için sipariş verdiğim internet sitesinden, hem de kuaförümüm tatlı(!) ısrarlarıyla 2 defa satın aldığım bu şampuanı sevmek için uğraştım, ama ı-ıh olmadı. Fiyatını da göz önüne alırsak, bana oldukça kötü bir deneyim olmaktan öte gidemedi.

Elbette biliyorum, saç dökülmesi dönemsel değişiklikler, iklim şartları, beslenmemiz hatta ve hatta ruhsal durumumuzla bile bağdaşır. Ama bu şampuanı kullandığım dönemlerde, herhangi bir değişikliğe maruz kalmasam da saçlarımda dökülme problemi yaşadım. Bu yüzden nefret ettiğim şampuanlarının ilk sırasında!


elidor-sampuan-kullananlar

2) Elidor Co-Creation Serisi : "Dünyaca ünlü 7 saç uzmanıyla birlikte geliştirilen yeni Elidor Co-Creation Serisi" ile reklamlarını ilk gördüğüm andan beri merak etmiştim. Üniversite'de yurtta kaldığım sürede (ah, ailden ayrı okumak çok zor!) kullanmak durumunda kaldığım Elidor, acaba yenilendin mi? Reklamlarında bahsi geçen 7 saç uzmanı da kim? Gerçekten harikalar yaratacak mı? Bu suallerime hemen cevap bulmak için, Thomas Taw ve Teddy Charles 'in geliştirdiği 2 şampuanı aldım. Vadedilen onarıcı-bakım ve hacimli saçlar olmadı ne yazık ki. Anlık güzel bir dokunuş, ama gerisi boş! Hele ki uzun vadede kullandığımda, saçlarımın doğal ışıltısını kaybettirdiği için nefret ettiğim şampuanların ikinci sırasında.


avon-sampuan-kullananlar

3) Avon Advance Techniques : Memnun kalmadığım bir yana, bitiremediğim çöpe giden bir üründen öte geçemedi. Set halinde almıştım. İçlerinde diğerlerine nazaran en sevdiğim ürünü, durulanmayan bakım kremi oldu. Sanırım en iyi tarafı, kokusu. Fakat bu kendisini 3.sıraya girmekten koruyamıyor. Bu yüzden listemin üçüncü sırasında.


loreal-elseve-sampuan-kullananlar

4) L'Oreal Elseve Nutri Gloss : Yine L'Oreal 'e ait, heryerde kolaylıkla bulunan ve popüler bir şampuan. L'Oreal ürünlerini genel olarak orta şeker kıvamında buluyorum. Eskiden daha sık kullanır idim. Şimdi oldukça uzağındayım. Bazı ürünlerini hala sevsem de, bu serisinin şampuanlarını hiç sevmiyorum. Dökülme problemi yaşadığım ürün oldu kendileri. Listemin 4. sırasında.


dermokil-sampuan-kullananlar

5) Dermokil Şampuan"Kilden gelen güzellik" sloganıyla yeni bir marka olan Dermokil 'i sevmek isterdim mamafih yıldızımız barışmadı. İlk olarak cildime kil bazlı bir yıkama jelini almıştım, baştan iyi etki gibi verse de , sonrasında hiç sevmedim. Bitirmek için zorladığım (bu takıntımıı yendim neyse ki) üründü. Akabinde bundan bihaber annem, Saç Bakım Maskesi, Saç Kremi ve Şampuandan oluşan seti getirmişti. Yarı fiyatı kampanyasını görünce, denemek istemiş. Sonuç: hüsran. Parlayan saçlarımı matlaştırdığı yetmedi, üstüne bu yaşına kadar kepek problemi yaşamamış olan bana sürpriz yapıp, beni adeta kepeklere boğdu. Saç bakım maskesi de tırnaklarımı kedi gibi çıkardığım bir ürün, saçları yumuşatmıyor tam tersine sertleştiriyor! Dermokil'i saçlarımla kavga etmeme neden olduğu için de, nefret ettiğim şampuanlar arasına sıkıştırmak gerek!



53 yorum:

  1. şuan hangi şampuanları seviyorsun canım,bende yeni şampuan arayışındayım belki fikir olur:)

    YanıtlaSil
  2. gülşen1/5/11

    canım senin bloğunu yeni keşfettim. twitterden takip ediyorum seni,bloğum yok :)

    YanıtlaSil
  3. Özgecim, şu anda Avalon'un Biotinli şampuanını kullanıyorum. Ama bitmesinden çok korkuyorum. Umarım yurt dışı alışveriş genelgesi düzeltilir de iherb'ten yeniden sipariş ederim. Çooooooooooooooooooooooooook memnunum ondan :) Bir de L'Occitane Onarıcı Şampuanı ve Goldwell'i kullanıyorum dönüşümlü olarak. Onlardan da memnunum.

    Gülşen, çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adsız2/6/14

      Nerden temin ediyorsunuz heryerden bulabilir miyiz teşekkürler

      Sil
    2. Merhaba, yurt dışından temin ediyordum ama artık onu kullanmıyorum, geçenlerde 2014 yılı boyunca kullandığım en iyi şampuanlarımı paylaştım blogda, linki >>> En iyi şampuanlar O konudan güncel kullandığım şampuanlara bakınabilirsiniz :)

      Sil
  4. blogunu yeni gordum seni de bnm bloga beklerim http://lavitaebellavita.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  5. Eda G.1/5/11

    ben loreal kullanıyorum ama tamda memnun değilim. ince telli saçlar için ne önerirsin peki? kimyavi oranı daha az.

    YanıtlaSil
  6. Pınar1/5/11

    fiyat performans olarak kerastas kesinlikle sınıfta kaldı

    YanıtlaSil
  7. eskiden kil kullanılırmış. doğal bir marka gibi geldi dermokil. aman diyorum. o neydi ya keçe gibi saçlar bö. goldwellden ne kadar memnunsun? bildiğim kadar doğal bir marka değil.

    YanıtlaSil
  8. La vita é bella, yorumunla birlikte güzel bloğunu gördüm, takipteyim:)

    Eda G, aslında en sevdiğim şampuanlar konusu da yapmalı bundan sonra. Ben Avalon'un biotinli şampuanını tavsiye ederim.

    Pınar, aynen katılıyorum.

    Franchising, Dermokil aynı söylediğin gibi saçları yapıyor. Goldwell evet doğal marka değil ama bildiğim kadarıyla çok zararlı içerikleri yok. Şu ana kadar kullandığım en iyiler arasında:)

    YanıtlaSil
  9. Adsız4/5/11

    wishlistine bayıldım :)
    ledarm

    YanıtlaSil
  10. çok şaşırdım bu postu görünce, ve çok hoşuma gitti! :D
    genelde şunu kullanıyorum, bundan memnunum postu yapılır ya (ben çok sıkılırım genellikle onları okumaktan), bu iyi geldi! ;)

    wishlist'in süpermiş bu arada :P

    yorumun beni güldürdü sabah sabah, teşekkürler! :D


    http://wear-a-smile-wear-a-smile.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  11. Aslinda biliyormusunuz en kalitesiz en ucuz en dogal sampuani kullanmaliiyizki güzel olsun saclarimiz birsürü sacmasapan icinde neoldugu belirsiz sampuanlar kullaniyoruz saclarimiz berbat oluyor

    YanıtlaSil
  12. Wear a smile :D:D çok tatlısın

    Neslice, haklı olabilirsin ama en ucuzları da alıp denemişliğim var, İpekti Duruydu, bir daha tövbe ettim, düşün bu listeye bile giremediler :D

    YanıtlaSil
  13. benim de sevmiyorumm hiç birini bir de bioblas şampuan eklersem tam olur:/

    YanıtlaSil
  14. Elidor,dove ,pantene tarzı market şampuanlarından eczane şampuanlarına döndüğüm zamandan beri fayda göremiyorum.

    saçlarım sonuyor ve saç derim hassaslaşıyor.Bu listedeki şampuanlar benim içinde kötü.

    Yalnız eskiden garnier şampuan ve saç kremi vardı. Şimdi bulamıyorum marketlerde falan bir tek ondan biraz memnun kalmıştım.

    YanıtlaSil
  15. Milky, bir hayli geç cevabım için üzgünüm. Dalgınlığın bu kadarı olur, 1 yıl sonra fark ediyorum yahu (Kendime kızdım bir an)

    Garnier markası ile aram hiç olmamasından mütevellit, şampuanı hiç dikkatimi çekmedi. Önerin için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  16. Eskiden elseveyi deli gibi kullanır alırdık annemle. O zaman daha buyuk boyları yoktu, mis gibi yapardı ipek gibi temiz saçlar. Şuan ise en nefret ettiklerimden biri. Elidorun da moru ve sarısı aynı şekilde, diğerlerini kullanmadım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha iyi içerikli şampuanlara terfi edince, bunların saçıma ne kadar zarar verdiğini gördüm :)

      Sil
  17. kesinlikle katılıyorum listene!! özellikle elseve !! saçı bırak gözlerimde bile alerji yaptı! şu sıralar kerastase ı denemek istiyordum ama hem pahalı oluşu hemde bu yazıdan sonra tereddüte düştüm açıkcası. peki bonecure deneyen var mı ? onu çok merak ediyorum ...yorumlar please:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, ben Schwarzkopf Bonacure serisi ile L'oreal Professionnel serisini aynı ayarda görüyorum. L'oreal Professionnel serisi bana göre l'oreal şampuanlarındaki en iyi seri. Her ikisi de aynı etki verdi saçlarıma. İçerikteki SLS oranını göz ardı ediyorsanız, ikisinden 1'ini kullanmanızı önerebilirim :)

      Sil
  18. Selam. Paylaşımınız Çok cesur buldum. Dermokill hariç paralel tecrübeleri paylaşıyorum.
    Formaldehit ( bildiğimiz tutkal ) içerip içermediklerine de bakmak lazım. Esen kalın.

    YanıtlaSil
  19. Canım Dermokil iyidir aslında içinde Dimethicone yok saaçlarını o hale getirmesinin sebebi o :) Saçların önceden hep silikonlu şampuanlarla yıkanmaya alıştığı için doğal şampuanla karışmış matlaşmıştır.Başta öyle oluyor ama sonra vazgeçemiyorsun Dermokilden :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Silikonsuz şampuanlar zaten ekseriyetle kullandıklarım. İçerik olarak Dermokil'i incelediniz mi? Bence bir daha bakın.

      Sil
  20. Adsız21/10/13

    otacı ürünlerini kullanın derim bitkisel ve doğall dökülmeye iyi geliyor sac kremiyle sampuanını kullanınca daha çok etkisini görmeye başlıyorsunuz birde haftada 2-3 defa sac derinize badem yağıyla masaj yaptınızmıı sacınız inanlmaz derecede canlanıyor ve hızla uzatıyor ben çok memnun kaldım sarıdan ve kaynaktan yıpranan saclarımı 3 ay içinde toparladı ve hızla uzamaya başladıı sizede tavsiye ederim denemekte fayda var en azından bitkisell otacı bu konuda 1 numara bence ;) :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim önerilerinize :)

      Sil
  21. Adsız8/11/13

    Dermokil mafetti saclarimi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı etki benim içinde geçerli :/ Hiç sevmedim

      Sil
  22. loreal elseve nutri glos bana çok iyi gelmişti çok güzel parlatıyo saçları pembe serinin şampuanı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, benim saçlarımda dökülmeler yarattı ne yazık ki yoksa yazıda da değindiğim gibi L'oreal 'in bazı serilerini seviyorum

      Sil
  23. Adsız9/2/14

    Demokil'i iki senedir kullaniyorum. Cok memnunum, bittiginde satinalmak icin uzak markete severek gidiyorum. Hepinize tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Memnunsanız Dermokil şampuandan, devam edin tabii ki de. Saçlarımız ve beklentilerimiz bir değil demek ki

      Sil
  24. Adsız18/6/14

    merhaba ben internetten thomas taw saç bakım seti gördüm kullanan varmı ?
    spariş vericemde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, eğer mail atan sizseniz cevap yazmıştım zaten :) Eğer yok değilseniz, o halde bu ara Thomas Taw seti birden bire ünlenmiş :) Ben açıkçası Elidor faciasından sonra daha o adamın çöpünün almam, hıh! :D

      Sil
  25. loreal ve kerastase konusunda aynı deneyimleri paylaştım seninle. hele ki kerastase gibi bir markanın nasıl olur da böyle başarısız bir ürünü olur aklım almıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Abartı ünlenen saç bakım ürünleri bazen balon etkisi çıkabiliyor, deneyimlemek para kaybı resmen :( Hele ki Kerastase gibi pahalı ürünler. Ben de baya ümitlenerek aldım, "bu mu yahu" dediğim için bir daha o markadan, gittiğim kuaför kullanmadığı sürece bizzat saçlarıma uygulamama kararı aldım :)

      Sil
  26. bi erkek19/10/14

    erkeklerin bayanlar kadar saç şampuan vs. merakı ilgisi olmasada pantene kullanıyordum ona devam mı etsem hobby mi denesem yada başka bi şampuan ne dersiniz saçlarım seyrek ve cansız cevabınızı bekliyorum şimdiden çok teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız erkekler bu konuya uzaktan ilgili :) İkisi arasında seçim olacaksa Pantene, Hobby'den daha iyidir. Ama benim önerim şampuanların içeriğine biraz bakınmanız. Sülfatsız şampuan kullanma alışkanlığı kazanırsanız, saçlarınızın dökülmesindeki genetik etkeni değiştiremeseniz de hiç değilse zararsız içerik sunan kozmetik etkilerle değişimi görebilirsiniz fikrimce :)

      Sil
  27. Adsız11/11/14

    Merhaba ben de seni yeni keşfettim ve yorumların bana güven verdi o yüzden bana da yardımcı olursan sevinirim
    Saçımı boyatalı çok olmadı üstelik istediğim renk olmayınca iki ayda iki kez boyatmak zorunda kaldım şimdide saçım fena dökülüyo ve çok cansız şu anda bioblas saç dökülmesine karsı şampuan kullanıyorum ama pek faydası olmuyor
    Ve senin kullandığın bu şampuanları hiç duymadım nerden temin edebilirim bilmiyorum da bana tavsiye verirsen çok sevinirim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bioblası bırakmanızı öneririm, o biraz faso fiso şampuan geliyor bana. Ki bana da denemem için gönderilmişti, normal market şampuanı, reklamvari sözcüklerle abartılacak tarzda değil. Ben size şu şampuanları öneririm. En Sevdiğim Şampuan Özellikle önerdiğim ise Phyto. Zira hem sade içerik hem de yeterli temizlik sağlıyor. Phyto yetkili eczanelerde ve online dermokozmetik sitelerde satılmakta, hatta biraz piyasa araştırması yaparsanız satış rakamından daha uygun fiyatlara da bulabilirsiniz :)

      Sil
  28. Elidor çok güzel neden sevmediğini anlayamadım.
    Ama diğer şampuanları da biliyorum ve bende nefret ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu çeşidini sevmiyorum, bir de büyük beklenti içine girdim galiba, o zamanüniversitede öğrenciydim ve paramla aldığım şey hakkını vermeli mottosu çok yüksekti :)

      Sil
    2. nefret edilen şampuanlara altarnatif olarak bir öneride bulunmak isterim

      Sil
    3. bir önerim olacak

      Sil
    4. Merhaba Elçin Hanım, bu yorumunuzdan sonra gönderdiğiniz yorumu ne yazık ki sildim. Önerilerinizi link yapmadan söylerseniz ben de bunun reklam olmadığını bir parça düşünebilirim, o şekilde linkli reklama giriyor, satış sitelerinin bloguma spam yorum atması takdir edersiniz ki pek sevimsiz...

      Sil
  29. ben de la roche un şampunanlarından çok memnun kalmıştım.

    www.beautyblognote.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa onu hiç kullanmamıştım, merak ettim şimdi :) Öneri için teşekkürler <3

      Sil
  30. Yves Rocher demek istedim :)
    www.beautyblognote.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hı onları kullanmıştım, pek beğenemedim :) Hatta blogdaki yazıları şurada >>> Yves Rocher Şampuanları

      Sil
  31. Natur vital deneyin bence

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SLS var diye biliyorum o markada. Duymuştum o şampuanı, saç rengini açmada silver olanı çok meşhur sanırım

      Sil